Każdy z nas, decydując się na sprzedaż domu lub mieszkania, może zdecydować się na duże zmiany – wymiana okien, podłóg, kuchennych mebli czy pomalowanie wszystkich ścian. Musimy jednak być gotowi na duży wkład finansowy, którego zwrot nie jest zagwarantowany. Co zrobić, żeby podnieść wartość mieszkania zaraz po jego zakupie? Czy są elementy, na które trzeba koniecznie zwrócić uwagę przy urządzaniu mieszkania tak, aby jego wartość wraz z wiekiem nie zmalała, a była odporna na chwiejną sytuację na rynku?
na zdjęciu: Barlinek Dąb Bianco Molti
Zakup mieszkania zawsze wiąże się z poniesieniem ogromnych kosztów, a co za tym idzie wyrzeczeń, które obejmują całą rodzinę. Decyzja nt. zakupu nieruchomości jest zawsze starannie planowana tak, żeby nie obciążyć za bardzo domowego budżetu. Większość z nas martwi się, jak będzie wyglądała sytuacja na rynku za kilka/kilkanaście lat, kiedy postanowimy zmienić miejsce zamieszkania lub zostawić nieruchomość dzieciom. „Czy mieszkanie, na które w tej chwili biorę ogromny kredyt, kiedyś będzie równie cenne?” – to pytanie codziennie zadają sobie setki osób, które podejmują tę ważną decyzję.
na zdjęciu: Barlinek Dąb Tiramisu Molti
Jakie czynniki mogą zapewnić względnie stały poziom wartości nieruchomości lub wręcz go podnieść? Warto się nad tym zastanowić jeszcze przed urządzeniem mieszkania lub domu, ponieważ wnętrze ma bardzo duży wpływ na wartość nieruchomości na rynku wtórnym. Na co zwrócić uwagę?
na zdjęciu: Barlinek Jesion Saimaa Piccolo
Spośród kilku elementów (takich jak wyposażenie czy dobrej jakości okna) powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na podłogi. Najnowsze badania1 pokazują, że drewniane podłogi mają realny wpływ na wzrost wartości nieruchomości.
Firma Barlinek S.A. przeprowadziła badanie mające na celu uzyskanie informacji na temat tego, czy drewniane podłogi mają wpływ na wartość nieruchomości1. W badaniu wzięli udział przedstawiciele biur nieruchomości – specjaliści, którzy na co dzień zajmują się wyceną i sprzedażą domów lub mieszkań. Okazuje się, że 96% ankietowanych uważa, że wyposażenie domu lub mieszkania w drewnianą podłogę podniesie jego cenę do 5% pierwotnej wartości.
Eksperci niemal jednogłośnie twierdzą, że inwestycja w drewnianą podłogę ma realny wpływ na podniesienie wartości nieruchomości. Ponadto, spośród badanych mających za zadanie określić, które z wymienionych rodzajów podłóg mają największy wpływ na wartość nieruchomości, 36% stwierdziło, że drewniane podłogi mają duży lub największy wpływ. Na pytanie: „Na co zwracają uwagę kupujący przy wyborze nieruchomości i jak często?” 22% ankietowanych uznało, że zwracają oni uwagę na podłogi często lub zawsze.
na zdjęciu: Barlinek Jatoba Titicaca Grande
„Klienci zawsze zwracają uwagę na rodzaj i stan podłóg. Podłogi drewniane
pozostawiają najlepsze wrażenie – są eleganckie, pięknie się starzeją i są naturalne.
Dodatkowo mieszkanie staje się bardziej przytulne. Momentami jest to decydujący element
przy zakupie mieszkania.” – mówi Cezary Milewski z „Vera Nieruchomości”.
Badanie przeprowadzone zostało w ramach kampanii wizerunkowej „To naturalne” i promocji drewnianej deski barlineckiej. Główny przekaz kampanii mówi, że wartością jest to, co prawdziwe. Podkreśla ona zasadniczą róznicę między produktami marki Barlinek S.A., takimi jak drewniane deski barlineckie, a tymi, które u konkurencji pretendują do tego, aby być podobnymi do produktów z drewna (laminaty).
na zdjęciu: Barlinek Merbau Komodo Grande
Dom, w którym pojawi się naturalne drewno, zyska na wartości na wielu poziomach. Naturalne drewno nie tylko podniesie wartość naszej nieruchomości; jest także gwarancją najlepszej jakości. Wybierając odpowiedni gatunek drewna możemy mieć pewność, że podłoga będzie wytrzymała – drewno nigdy się nie zniszczy, za to pięknie zestarzeje. Naturalny materiał tworzy w domu specyficzny klimat, którego nie zapewni żaden inny (jak np. płytki, wykładzina czy marmur). Ponadto drewno to naturalna izolacja termiczna i akustyczna.
Decydując się na drewniane podłogi w naszym domu możemy stworzyć wspaniałe aranżacje, jednocześnie mając gwarancję, że wybraliśmy naturalny produkt i najwyższą jakość, która pomoże utrzymać stabilną pozycję naszej nieruchomości na rynku.
1Badanie zostało przeprowadzone przez agencję K2 na zlecenie firmy Barlinek S.A. w ramach kampanii wizerunkowej „To naturalne” w grupie 50 przedstawicieli Biur Nieruchomości (znajdujących się na terenie miast w Polsce, których liczba mieszkańców jest większa niż 200tys.) w dniach 20-27.06.2012r.
Więcej na www.barlinek.com.pl